logo

Vegetariánske fašírky s gratinovanou zeleninou

Fašírky s gratinovanou zeleninou vhodné aj pre vegetariánov...

Vegetariánske fašírky so zeleninou

Použité suroviny

FAŠÍRKY

-        Biela fazuľa v konzerve, može byť aj cícer alebo šošovica

-        Cesnak cca 4 strúčiky (pretlačený)

-        Menšia cibuľa nakrájaná na drobno

-        Čerstvá mäta alebo petržlenová vňať  (veľká hrsť)

-        Cícerová múka

-        Rímska rasca mletá 1 lyžička

-        Vajce 1 ks

-        Koriander mletý 1 lyžička

-        Červená mletá paprika 1 lyžička

-        Čierne korenie, soľ

ZELENINA

-        Kto má čo rád: papriky, baklažán, cuketa

-        Strúhanka

-        Olivový olej

-        Pretlačený cesnak –  1strúčik

-        2 lyžice  strúhaného parmezánu

-        Soľ, čierne korenie

Postup prípravy:

Fašírky: fazuľu/cicer/šošovicu scedíme, opláchneme vo vode, dáme do mixéra, pridáme nakrájanú cibuľu, pretlačený cesnak, rímsku rascu, koriander, vajce, mletú papriku, čierne korenie a soľ. Všetko zmixujeme, potom pridáme nadrobno nakrájanú mätu alebo petržlenovú vňať a postupne prisypávame múku, aby sme urobili cesto, z kterého budeme môcť tvarovať malé fašírky. Tie dáme na plech pokrytý papierom na pečenie, posprejujeme olivovým olejom a pečieme cca 25 – 30 min v rúre vyhriatej na 200 C.

Zelenina: zeleninu nakrájame na tenké plátky, v miske  ju zmiešame s cca 3 lyžicami olivového oleja a potom obaľujeme v miske so strúhankovou zmesou.  Príprava obaľovacej zmesi: zmiešame strúhanku, parmezán, pretlačený cesnak, soľ, čierne korenie. Tým, že pridávame čerstvý cesnak, vytvoria sa nám malé „vlhké“ hrudky v strúhanke, ale vôbec  sa toho nebojme.  V tejto zmesi obaĺujeme zeleninu, ktorú položíme na plech vymastený olivovým olejom a pred pečením ešte dodatočne posprejujeme  olejom.   Pečieme 25-30 minút na 200 C.

Zeleninka nebude  obalená v strúhanke tak, ako sme zvyknutí, keď pripravujeme klasický trojobal. Kúzlo je v tom, že strúhanka vytvorí chrumkavú krustičku, nie je ale hlavným aktérom tohto vystúpenia.

Na tanier môžeme pridať olivy, pomaranče, limetky, v podstate akékoľvek citrusové ovocie, ktoré máme radi.

Gratinovaná zelenina sa hodí k akémukoľvek mäsu, možeme ju konzumovať aj ako samostatný chod. Je veľmi chutná.

K fašírkam môžeme podávať dip z bieleho jogurtu a byliniek, alebo akýkoľvek dip, ktorý máme radi, jogurtový dressing a podobne.

 

Autor receptu a foto: Biľová Danka

Poradenské centrum Genovital s.r.o. nájdete na Kúpeľnej 6 v Prešove.  Konzultácie poskytujeme na základe objednávok, preto nás prosím pred plánovaným príchodom kontaktujte vopred.

 

Za účelom prispôsobenia obsahu a reklám, analýzy návštevnosti a poskytovania funkcií sociálnych médií využívame súbory cookies.